TivoliVredenburg
T.B.A.
UItverkocht
Koop uw kaarten
€ 19 (regulier); € 15 (student)

Met de World Choir Games in het achterhoofd en frisse blikken van nieuwe leden, kijkt Dekoor weer naar de toekomst. De leden van het koor zijn stuk voor stuk studenten van een jongere generatie, een gegeven dat ze graag meenemen in hun nieuwe theatershow In de stroming. Het toekomstbeeld van onze wereld lijkt vaak donker gekleurd, zeker voor de jongere generatie.

We worden meegevoerd met een stroomversnelling met maatschappelijke uitdagingen: denk aan klimaatverandering, polarisering, woningnood, mentale gezondheid, vergrijzing, inflatie, schulden, pechgeneratie, oorlog. Nieuwsberichten voeden de negatieve spiraal: alles wordt steeds erger.

Dekoor schijnt een ander licht op deze generatie. Door middel van grenzen verleggen en nieuwe klanken probeert Dekoor de negatieve stroom te doorbreken. Net als water beweegt het toekomstbeeld altijd. Net als eb en vloed komen en gaan positieve en negatieve levenservaringen. Je mag nog steeds blijven dromen, ook al is er leed op de wereld; er is nog steeds moois te zien om je heen, ook al ervaar je de dagen als zwaar en depressief. Je kunt tegen de stroming in zwemmen of de stroming gebruiken om op een betere weg uit te komen.

Volg ons online