12/6/2023

In aanloop naar onze deelname aan de World Choir Games 2023 in Zuid-Korea, betrad Dekoor de Nederlandse theaters wederom met een nieuwe show: Losbreken. Wij daagden het publiek uit om de eigen kaders van wat wel en niet kan in een koorconcert voor een moment los te laten. Want waarom zou je herhalen van wat eerst was, wanneer je ook kunt ontdekken wat het potentieel is?

Dekoors theatertour van 2023 heeft hoge ogen gehaald door heel Nederland. Onze bekende Zaal Hertz in TivoliVredenburg was al een maand van tevoren uitverkocht, maar ook het Concertgebouw Amsterdam, De Mattelier in Groenlo en De Kring in Roosendaal trokken grote aantallen enthousiast publiek.

In deze nieuwe voorstelling kwam je binnen als individu en verliet je de zaal, na te hebben meegezongen, te zijn bevraagd en geraakt, als creatief visionair. Koormuziek kan ontketenen en Dekoor laat zien hoe.

Foto: Irene van Agtmaal