18/7/2023

Deze maand waren wij op een onvergetelijke tournee naar Zuid-Korea. Het hoogtepunt? De topscore in de Jazz- en Gospelcompetities, en twee nieuwe wereldtitels voor Dekoor.

Op 5 juli zijn we vertrokken vanuit Schiphol. Voor twee weken trokken we rond: in Seoul traden we op voor 700 leerlingen van de Ewha Media High School, in Daegu zochten we onze oud-dirigent Johan Rooze op voor een samenwerking en in Gangneung verdedigden we onze positie als World Choir Games Champion.

Bij Jazz haalden we een score binnen van 94,5 punten met Groovin' Hard, Mueva Los Huesos, My Romance en Night In Tunisia. Bij Gospel scoorden we 95,0 punten met Healed, Something Within Me, Out Of Them All en Total Praise. Ondanks de felle competitie haalden we in beide categorieën de hoogste scores binnen! Jazz is in het verleden al eerder gelukt, maar deze zomer is de eerste keer dat Dekoor een wereldtitel in Gospel binnenhaalt. Binnenkort zijn er in de bar van Parnassos dus twee nieuwe gouden bekers te vinden.

Foto: © INTERKULTUR / Choi Yongbin